Prawo spadkowe

Zapewniamy kompleksową pomoc prawną z zakresu prawa spadkowego, doradzamy spadkobiercom we wszystkich aspektach związanych z otrzymanym spadkiem zarówno prawnych jak i podatkowych, doradzamy przyszłym spadkodawcom w zakresie zasad dziedziczenia wynikających z prawa spadkowego, możliwych rozwiązań dotyczących rozporządzenia spadkiem za życia, umów darowizny dokonywanych za życia spadkodawcy.

Jak pomagamy:

• udzielamy bieżących porad prawnych oraz odpłatnych konsultacji telefonicznych dotyczących prawa spadkowego (kwestii przyjęcia, odrzucenia spadku, zachowku, darowizn, długów spadkowych i in.)
  • doradzamy i reprezentujemy w postępowaniach o stwierdzenie nabycia spadku (zarówno w sądzie jak i przed notariuszem)
  • doradzamy i reprezentujemy w postępowaniach o dział spadku pomiędzy spadkobiercami zarówno w postepowaniu sądowym (przygotowujemy pozew, reprezentujemy przed sądem), jak i przy podziale umownym,
  • doradzamy, gdy podział spadku następuje w drodze umowy, przygotowujemy umowy o podział spadku,
  • udzielamy porad w sprawach o zachowek, prowadzimy postępowania sądowe dotyczące zapłaty zachowku,
  • w sprawach o odpowiedzialność za długi spadkowe – doradzamy co zrobić w sytuacji gdy spadek jest obciążony długiem spadkodawcy, jak uniknąć zapłaty długów spadkodawcy, jak również w sprawach gdy spadkobierca jest dłużnikiem i chciałby aby egzekucja była prowadzona z pominięciem otrzymanego w spadku majątku,
  • doradzamy przy umowach darowizny, przy kwestiach rozliczania umów darowizny dokonywanej tylko na rzecz niektórych spadkobierców, pomagamy sporządzić umowę darowizny bądź inne umowy rozporządzające majątkiem, w tym nieruchomością, uwzględniając założenia w zakresie kwestii spadkowych (wyłączenie ze schedy spadkowej, wyłączenie obowiązku zapłaty zachowku in.),
  • doradzamy w kwestiach podatkowych związanych z podatkiem od spadków i darowizn, w tym możliwości optymalizacji podatku przy spadkach otwartych przed 1 stycznia 2007 roku.

Udzielamy porad w postaci konsultacji telefonicznych bądź podczas spotkania, które może odbyć się w kancelarii lub w miejscu dogodnym dla klienta.

Prawo rodzinne

Czy już w sprawie o rozwód możliwy jest podział majątku dorobkowego przez małżonków? Zdecydowaliście, że mimo decyzji o rozwodzie podzielicie majątek bez postępowania sądowego, a nie wiecie jak zabezpieczyć prawnie swoje interesy?

Małżonek mimo umownego zobowiązania nie opiekuje się dzieckiem i zastanawiasz się czy możesz wystąpić do sądu o podwyższenie alimentów? Chciałbyś zmienić termin płatności alimentów, bo zmieniłeś pracę i później otrzymujesz wynagrodzenie? Chciałabyś zmienić termin płatności alimentów na wcześniejszy, bo wcześniej musisz regulować zobowiązania?

Doradzamy w sprawach rozwodowych, związanych z podziałem majątku małżeńskiego oraz w zakresie alimentów:

• pomoc przy przygotowaniu pozwu rozwodowego, porozumień małżeńskich,
  • pomoc przy zabezpieczaniu praw do majątku, w przypadku gdy małżonkowie wybierają drogę polubownego podziału majątku, jak również w przypadku decyzji o sądowym podziale;
  • pomoc i doradztwo w kwestiach związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, w tym w przygotowaniu do sądu wniosków/pozwów o podwyższenie alimentów, obniżenie alimentów, zmianę terminu płatności alimentów i inne.

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z naszej pomocy jesteśmy dostępni za pośrednictwem telefonu pod numerem 504 625 382, poczty email pod adresem [email protected] bądź formularza kontaktowego znajdującego się poniżej.

Formularz kontaktowy